سوالات متداول جهت خرید ملک در ترکیه

پاسخ به سوالات متداول جهت خرید ملک در ترکیه

در مطلب زیر تعدادی از مهمترین و رایج ترین سوالات شما برای خرید ملک در ترکیه و خصوصی استانبول توضیح داده شده است. اگر قصد خرید ملک در ترکیه دارید حتما مطلب زیر را بخوانید و پیشنهاد می کنم قبل از آنکه اقدام به خرید کنید این سوالات و جوابهای آنها را مطالعه نمایید.

به احتمال زیاد پاسخ بسیاری از سوالات خودتان را پیدا خواهید کرد. ضررهای مالی هنگام خرید ملک در کشور ترکیه توسط ایرانی های عزیز و حتی ترک های ساکن این کشور به علت عدم دانش و آگاهی کافی در زمینه خرید ملک می باشد.

بازه زمانی طول میکشد تا سند به نام خریدار ثبت شود؟

سند خوردن ملک یک روز طول میکشد. اما لازم از دو روز قبل از آن گزارش اکسپرتیز ملک توسط فروشنده آماده و ارائه شود.

 

هزینه های ثبت سند ملکی به چه میزان است؟

اگر می خواهید اطلاعات کامل و جامعی در این زمینه به دست بیاورید ما در یکی از مطالب سایت این موضوع را بررسی کردیم. اما در حالت کلی فرایند ثبت سند ارزش ملک  قیمت درصدی محاسبه می شود. حدود ۴ درصد از ارزش ملک به عنوان ثبت سند ملکی و مالیات گرفته می شود.

 

اگر ملکی با ارزشی حداقل 400 هزار دلار خریداری نماییم حداقل بازه زمانی برای دریافت شهروندی ترکیه و اقامت این کشور چه مدت می باشد؟

بازه زمانی پس از ثبت سند ملکی به نام شما برای دریافت اقامت کشور ترکیه حدود ۴ تا ۸ ماه به طول می انجامد. یعنی از روز ثبت سند به نام شما حدود ۴ تا ۸ ماه طول میکشد.

 

آیا با خرید ملک در کشور ترکیه به کل اعضای خانواده اقامت این کشور داده می شود؟

بعد از ثبت سند در کشور ترکیه شهروندی این کشور به پدر و مادر و فرزندان زیر ۱۸ سال داده میشود.

این پروژه رو هم ببینید:  جریمه اضافه ماندن در ترکیه

 

آیا با خرید هر ملکی میتوان اقامت ترکیه و شهروندی این کشور را دریافت نمود؟

حداقل ارزش ملک برای دریافت اخذ شهروندی این کشور 400 هزار دلار می باشد. که مبنای آن گزارش اکسپرتیز ملک فروشنده ملک می باشد که به دولت ارائه می‌شود. بنابراین برای عقد شهروندی کشور ترکیه باید ملکی خریداری کنید حداقل 400 هزار دلار باشد و در گزارش اکسپرتیز ملک هم قیمت واقعی آن یعنی حداقل 400 هزار دلار ذکر شود.

 

آیا میتوان با خرید دو ملکه مجموعه آن ها 400 هزار دلار باشد شهروندی کشور ترکیه و اقامت آن را دریافت کرد؟

این کار نیز ممکن است. مثلاً شما میتوانید امسال یک ملک را به ارزش 150 هزار دلار خریداری کنید. سال بعد نیز یک ملک دیگر را به ارزش 250 هزار دلار خریداری نمایید. مجموع ارزش هر دو ملکی که شما خریداری کرده اید 400 هزار دلار است که می توانید شهروندی ترکیه را دریافت کنید.

 

آیا میتوان با خرید خانه شهروندی کشور ترکیه را برای دوتا خانواده گرفت؟

جواب این سوال نیز منفی است. سال های گذشته این امکانپذیر بود ولی طبق قانون جدید بر روی هر ملک فقط یک خانواده میتواند درخواست شهروندی نماید.

 

فرزند من ۱۸ سال و یک ماه دارد آیا امکان گرفتن شهروندی کشور ترکیه وجود دارد؟

جواب چنین امکانی وجود ندارد. طبق قانون شهروندی کشور ترکیه امکان اخذ اقامت ترکیه برای بیشتر از ۱۸ سال وجود ندارد بنابراین لازم است که هنگامی که سند ملکی به نام تکان میخورد سن فرزندان تان حداکثر ۱۷ و نیم سال باشد چرا یک پروسه و فرایند ثبت شهروندی ترکیه بعد از ثبت سند ملکی حدود 6 ماه طول میکشد.

سوالات متداول جهت خرید ملک در ترکیه

 

پیشنهاد میکنیم مقاله قوانین خرید ملک در ترکیه 2024 را مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)


صحبت در واتس اپ
1
سلام. اگر سوالی در زمینه پروژه های مسکونی دارید تو واتس اپ میتونید بپرسید. ساعات پاسخگویی 9صبح الی 9شب.