مرکز شهر استانبول کجاست؟

سلام به همه دوستان عزیز

تو این مطلب میخواهیم در مورد موارد زیر صحبت کنیم:

بالاشهر استانبول کجاست؟

مرکز شهر استانبول کجاست؟ و به کجای استانبول مرکزیت گفته می شود؟

 

خیلی از شما عزیزان که میخواهید ملکی را در استانبول بخرید، سفر توریستی به شهر قبلا داشته اید. و میدانید که اکثر توریست ها محل اقامت خود را در میدان تکسیم یا در کل منطقه بی اوغلو یا سلطان احمد انتخاب میکنند و براساس همین مورد، مرکز شهر استانبول را میدان تکسیم میدانند.

بیایید بررسی کنیم که منظور از مرکز شهر یعنی چه؟ اگر از لحاظ جغرافیایی بخواهیم حساب کنیم. بله درسته مرکزیت شهر استانبول تقریبا حوالی میدان تکسیم است. ولی اگر از لحاظ امکانات حساب کنیم مرکز استانبول میدان تکسیم نیست.

پس مرکز شهر استانبول کجاست؟

یکم بیشتر توضیح دهیم:

مرکز شهر عنوانی است که در کشورهای مختلف برای اشاره به مناطقی در شهر که معمولاً مرکز فعالیت‌های کوچک و بزرگ تجاری هستند اطلاق می‌شود. ناحیه مرکزی تجاری از نظر کاربری زمین، در مقایسه با سایر مناطق شهر، دارای بیشترین تراکم کاربری تجاری است. این ناحیه معمولاً منطبق با مرکز شهر نیز هست.

 

اما در شهر استانبول نمیتوان بطور مشخص منطقه ای را به عنوان مرکز شهر نام برد. بخاطر این که تمامی امکانات شهری در تمامی نقاط این شهر وجود دارد.

استانبول این خوبی را دارد که میتوان در هر منطقه ای امکاناتی از جمله خطوط حمل و نقل، مراکز اداری، بیمارستان ها، مراکز آموزشی، مراکز تفریحی، مراکز خرید و … را دید.

 

بسیاری از دوستانی که با تیم ترندمای هوم تماس میگیرند درخواست خرید ملک در مرکز شهر را دارند و مرکزیت استانبول را میدان تکسیم لحاظ میکنند و این به این دلیل است که در سفر چند روزه ای که به استانبول داشته اند در میدان تکسیم یا نزدیک به آن ساکن شده اند.

 

نمیخواهم مطلب را زیاد تخصصی کنم و بصورت رسمی بنویسم و کاملا دوستانه با شما صحبت میکنم. بنده چند سالی است که در شهر استانبول زندگی میکنم و سالی شاید یکبار به میدان تکسیم برم و آن هم شاید مهمانی داشته باشم که برای بازدید از این منطقه بریم یا کار خیلی مهمی در نزدیکی میدان تکسیم داشته باشم.

شاید این سوال را از بنده بپرسید که مگر می شود در استانبول زندگی کرد و سالی یکبار شاید به میدان تکسیم رفت؟ جواب بنده این است: بله امکان دارد.

 

مرکز شهر استانبول کجاست؟

مرکز شهر استانبول کجاست؟

یه مثال واضح خدمتتان عرض میکنم. شما فرض کنید در شهر تهران زندگی میکنید و مرکز شهر تهران را میدان انقلاب در نظر بگیرید ( از لحاظ جغرافیایی مرکز شهر می باشد ) . شما در سال چند بار به میدان انقلاب مراجعه میکنید ؟ شاید یک یا دوبار آن هم بخاطر کاری که در این منطقه داشته باشید.

میدان تکسیم هم در نظر افرادی که در این شهر زندگی میکنند هم به این صورت است. شاید یک فردی که در سمت شرق استانبول یا غرب استانبول زندگی میکند سالی یکبار هم به میدان تکسیم رفت و آمد ندارد.

این پروژه رو هم ببینید:  آیا خرید ملک در استانبول پرسود است؟

 

درست است. میدان تکسیم پر است از مغازه های زیاد و کوچه های قدیمی با تعداد زیادی از کافه های رنگارنگ که برای توریست ها در نظر گرفته شده است. در هر ساعتی به این منطقه مراجعه کنید شلوغی و ازدحام و رفت و آمدها را خواهید دید. جنب و جوش توریست ها و ساکنین منطقه.

اکثر ساختمان های این منطقه یا مغازه هستند یا هتل و مهمانپذیر. خود ترک ها هم این منطقه را برای زندگی انتخاب نمی کنند مگر اینکه صاحب یکی از کسب و کارها باشند و در این منطقه ساکن باشند.

 

شما در هر منطقه ای از استانبول که ساکن باشید، به امکانات شهری دسترسی دارید و نیازی نیست به میدان تکسیم مراجعه کنید. این طور عرض کنم که میدان تکسیم فقط مرکزیت توریستی شهرت پیدا کرده است.

 

استانبول یکی از شهرهای بزرگ جهان میباشد و با جمعیتی بیش از 16 میلیون نفر که اداره این شهر بسیار کار سختی است و شهرداری استانبول با مدیریت قوی که در بخش اداره شهر دارد توانسته است که تمامی امکانات را برای ساکنین این شهر در نظر بگیرد.

 

این شهر هم مانند شهرهای ایران مناطق و محله های باارزش و کم ارزش دارد.

محله هایی در استانبول وجود دارد که از میدان تکسیم 50 کیلیومتر فاصله دارند، ولی خیلی باارزش تر از محدوده میدان تکسیم است.

 

همانطور که میدانید استانبول به دو بخش تقسیم شده است: بخش اروپایی و بخش آسیایی

اینکه کدام بخش بهتر از آن یکی است بستگی به دیدگاه و سبک زندگی شما دارد.

اگر به دنبال یک زندگی آرام هستید، بخش آسیایی

اگر به دنبال شلوغی و رفت آمد و توریست هستید بخش اروپایی

 

ما تعدادی از پروژه های مسکونی در شهر استانبول را بر اساس تفکیک بخش اروپایی و آسیایی معرفی کرده ایم که در لینک های زیر میتوانید مشاهده کنید.

پروژه های مسکونی بخش اروپایی استانبول

پروژه های مسکونی بخش آسیایی استانبول

 

اگر به دنبال خرید ملک در استانبول هستید و نمی دانید کدام منطقه را برای زندگی انتخاب کنید، با ما بر روی واتس اپ میتوانید تماس بگیرید و مشاوره درست و دقیق از ما بخواهید.

5/5 - (3 امتیاز)


صحبت در واتس اپ
1
سلام. اگر سوالی در زمینه پروژه های مسکونی دارید تو واتس اپ میتونید بپرسید. ساعات پاسخگویی 9صبح الی 9شب.