این اشتباهات را در زمان خرید ملک در ترکیه انجام ندهید-اشتباهات خرید ملک در ترکیه

اشتباهات خرید ملک در ترکیه

در این مطلب میخواهیم در مورد یک سری از اشتباهاتی صحبت کنیم که دوستان در زمان خرید ملک در ترکیه انجام داده اند و عواقب جبران ناپذیری برای آن ها در پی داشته است.

اشتباهات خرید ملک در ترکیه

نکته: تمامی موارد زیر براساس تجربه های واقعی مراجعان به بخش حقوقی ما بوده است.

اشتباهات خرید ملک در ترکیه

اشتباهات خرید ملک در ترکیه

 

نکات مهمی که نباید انجام دهید:

 

به هیچ عنوان ملکی را که ندیده اید را خریداری نکنید:

خیلی از خریداران بصورت غیرحضوری خریدهای خود را انجام داده اند و با مشاهده چند تصویر و یا ویدیو و یا بصورت آنلاین وارد معامله شده اند و زمانیکه مراجعه کردن برای تحویل واحد، از خرید خود پشیمان شده اند.

 

در صورتیکه به زبان ترکی آشنایی ندارید وارد معامله نشوید:

در صورتیکه زبان ترکی نمیدانید، حتما یک مترجم و یا دوستی که آشنایی به زبان ترکی دارد در کنار شما باشد. چه بسا که بدلیل اطلاع نداشتن از مفاد قرارداد بین خریدار و فروشنده، خریدار ضررهای زیادی را متقبل شده است.

 

هزینه خرید ملک را شخص دیگری پرداخت نکند:

به این صورت نباشد که شما مبلغ ملک را به یک فرد آشنا بدهید و آن فرد اقدام به خرید برای شما کند. یعنی اینکه از حساب خودش به حساب فروشنده واریز کند. با این کار شما میتوانید سند بزنید ولی زمانیکه میخواهید برای شهروندی اقدام کنید، یکی از مدارک مهم فیش واریزی مبلغ ملک از حساب فردی که سند قرار است به نامش زده شود به حساب فروشنده است. به زبان ساده یعنی فیش بانکی از حساب خریدار باید باشد.

 

بدون گزارش اکسپرتیز سند نزنید:

به هیچ عنوان بدون انجام دادن گزارش اکسپرتیز اقدام به خرید نکنید. (در مورد اطلاع از گزارش اکسپر کلیک کنید)

 

با مدارک ناقص اقدام به خرید نکنید:

در برخی موارد نداشتن یک مدرک باعث می شود که پروسه سند زدن ملک به تعویق بیفتد. مهترین مدارک برای سند زدن این مدارک است (فقط صاحب سند) : ترجمه رسمی شناسنامه که و ترجمه پاسپورت که در ترکیه توسط دارالترجمه های ترکی انجام می شود – ۳قطعه عکس ۵در۶

 

بدون آگاهی و اطلاعات از منطقه خرید نکنید:

یکی از مهمترین اقدامات برای خرید ملک، اطلاع دقیق از محلی است که میخواهید خرید کنید. لطفا بدون آگاهی از منطقه و محله خرید نکنید. تمامی جوانب را بررسی کنید. ارزش ملک در محلی که انتخاب کرده اید را بررسی کنید. از دوستان و آشنایانی که در این مناطق خرید کرده اند بپرسید. با مشاور ملک مطمین صحبت کنید. حرف هر کسی را ملاک برای خرید قبول نکنید.

 

سعی کنید بصورت اقساط خرید نکنید:

سعی کنید ملک خود را بصورت نقدی خرید کنید تا بتوانید تخفیف خوب بگیرید. در صورت خرید بصورت قسطی، تا زمانی که اقساط خود را به اتمام نرسانده اید، سند به نام شما زده نخواهد شد. ناگفته نماند که چند پروژه که بصورت اقساط فروش انجام میدهند، همان اول سند را بنام میزنند ولی در گرو شرکت می باشد و شما تا اتمام اقساط نمیتوانید ملک خود را بفروشید.

یکی از موارد دیگر خرید قسطی این است که ملک برای شما گرانتر تمام می شود. مورد دیگر هم اگر در پرداخت اقساط خود کوتاهی کنید و در موعدهای مقرر اقساط را پرداخت نکنید، شامل پرداخت جریمه می شوید یا اینکه چند ماه از اقساط بگذرد، ملک توسط شرکت مصادره می شود و حق فروش به دیگری را خواهد داشت ( طبق قرارداد فروش اقساطی )

این پروژه رو هم ببینید:  پرداخت هزینه اکسپرتیز بصورت آنلاین

 

پیش خرید از سازنده های ناشناس نکنید:

اگر میخواهید ملک خود را پیش خرید کنید از اعتبار شرکت اگاهی داشته باشید. بررسی کنید که در پروژه های قبلی در زمان تعیین شده واحدها را تحویل میدهد یا نه. یا اینکه پروژه را به اتمام می رساند یا نه ( برای اطلاع بیشتر مطلب اعتبار پیش فروش آپارتمان در استانبول را مطالعه نمایید )

 

زیاد به دنبال ملک نگردید:

تجربه ثابت کرده است که دوستانی که واحد زیاد در مناطق مختلف می بینند، نمیتوانند خرید درستی انجام دهند. با مشاهده واحدهای خیلی زیاد، سردرگم می شوید. سعی کنید بیشتر از ۵مورد واحد نبینید و زمان زیادی صرف نکنید. در مواردی خریدار از گشتن به دنبال ملک خسته می شود و در اخر ملک خوبی را انخاب نکرده بدلیل کم آوردن وقت.

 

ملک با وسایل یا مبله نخرید:

برخی از دوستان به دنبال خرید واحد بصورت مبله هستند ( با اشیا ) . این را بدانید که قیمت وسایل را بصورت دوبل بر روی ملک میکشند و به شما میفروشند. ( فروشنده وسایل در داخل ملک میگذارد که زیباتر به نظر برسد تا بتوانید واحد را بفروشد 🙂 . شما ملکی میخرید که وسایل گرانتر نسبت به بازار خرید کرده اید.

 

بدون اطلاع از شارژ ماهیانه ی واقعی واحد خرید نکنید:

در زمان معامله حتما از میزان شارژ ماهیانه ی واقعی و هزینه های جانبی ماهیانه ی واحد مطلع شوید. در برخی از پروژه ها شارژ ماهیانه واحد بسیار بالاست و فروشنده شارژ واقعی را شاید اعلام ننماید. مخصوصا پروژه هایی که دارای امکانات کاملی مانند: استخر، سونا، سالن ورزش و … می باشد.

 

ملک را از فرد خارجی خرید نکنید:

قبل از خرید ملک، از ترک بودن صاحب ملک مطلع شوید. در صورتیکه صاحب قبلی یک فرد خارجی باشد شما نمیتوانید بر روی ملک خریداری شده، شهروندی خود را دریافت کنید.

 

بدون اطلاع از هزینه های جانبی سند، خرید نکنید:

بدون کاملا دقیق هزینه های جانبی را سوال کنید. هزینه سند ملکی معمولا ۴درصد ارزش ملک می باشد که این مبلغ را در برخی موارد پروژه پرداخت میکند و برخی موارد نصف نصف است و در برخی موارد کاملا خریدار باید پرداخت کند.

 

گول وعده وعیدهای بنگاه های املاک را نخورید:

برخی از مشاورین وعده های عجیبی را به دوستان میدهند از جمله: ۱- تقبل هزینه های سفر به استانبول که ما پرداخت میکنیم. مطمین باشید هزینه سفر و اقامت را گرانتر برروی ملک میکشد و از شما دریافت میکند. ۲- عدم دریافت کمیسیون دفتر مشاوره ۳- دریافت شهروندی ترکیه در ۱ ماه: این یک پروسه اداری است و دست مشاور ملک نیست و بین ۳-۶ماه زمانبر است.

 

این اشتباهات خرید ملک در ترکیه و تمامی مواردی که در بالا ذکر شده است برای خریداران در ملک در ترکیه اتفاق افتاده است. سعی کنیم از تجربیات دیگران استفاده کنیم.

موفق باشید.

5/5 - (1 امتیاز)


صحبت در واتس اپ
1
سلام. اگر سوالی در زمینه پروژه های مسکونی دارید تو واتس اپ میتونید بپرسید. ساعات پاسخگویی 9صبح الی 9شب.